Överkast till min älskade mamma !

Hej !

Eftersom jag sytt överkast till de flesta i min närmsta krets så frågade jag även min mamma ,visst ville
hon ha & tyger skulle hon köpa själv , i gult & grönt .

Eftersom hon är allergisk mot våran katt så har det varit lite pyssel ,alla tyger som blivit lappar har legat uppmärkta
i varsin plastpåse ,för att när de sytts i hop i rader hama i en kasse som stängts ordentligt efter varje systund
Här syr jag ihop raderna & allt ligger i en stor hög på sybordet ,allt medans jag försöker sy på nästa rad .

               
                                          Detta mönster blir det ,helt underbara tyger hon valt  

Grönt i ytterkanterna ,allt för att matcha "ramen som ska sys dit

Här är ramen påsydd !

Tog sedan med mig allt till jobbet för att kunna mäta ut & nåla fast det som skulle bli baksida,
Ibland är det tur att man har jobb med stor ytor att tillgå 

Bak & framstycke ihopnålat,räta mot räta .

Drygt 1 vecka senare är ö-kastet klart ,här har jag hängt det över grillen ute

                                                  Så här ser det ut när det är ihopvikt & snyggt  :

                                                                



Kommentarer
Postat av: cege

*** Många guldstjärnor till dig *********

Superfint,tänk vad hon ska bli glad,o så kommer hon att tänka på dig varje dag när hon ser det
ler* Kramar om.

2008-10-23 @ 11:04:00
URL: http://siggemops.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0