Ett lite mindre lapptäcksöverkast !

Hejsan !

Man ska ju vara rättvis & då särskilt mot barn ,därför har jag sytt ännu ett litet överkast , till Matteos "lillebror"  - ja ,han har bestämt att det kommer en lillebror  * ler *

Vi tar det från början med överkastet  :
Först ka det bestämmas vad jag ska ha för mönster & hur många lappar det kommer gå åt  

På nära håll   

Sen är det " bara " att sätta igång med att klippa till dem ,här  behövs det 220 st

Sen syr jag ihop ruta för ruta & sen i rader som jag stryker vartefter

Nästan halva klar

Rutorna bildar en ram som blir mindre ju närmre mitten jag kommer

Närbild 


Så här ser framsidan ut när den är ihopsydd , men ej kantklippt     

Sen är det dags för måttband,penna & sax för att mäta & klippa till ram & baksidan ,gäller att tänka på att räkna med ramen när du ska klippa till bakstycket !  Tur jag har stort köksgolv att hålla till på        

Sen , så vips är det sen ihopsytt,struket  & klart  !

                                                                               

Kommentarer
Postat av: christa

Jag är mållös! Det blev så fint och du är verkligen duktig på det där med lapptäcke. 10 poäng av 10 möjliga ler Helt underbart litet täcke som Z kommer att bli väldigt glad för,det är jag säker på. Kram

2009-03-23 @ 07:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0