En udda & originell väska " Gevalia"

Hejsan !

Sen förra sommaren då jag såg en cool väska har jag funderat på att göra en liknande & har därför sparat alla tomma kaffeförpackningar   

Botten hopsydd av förpackningar av "Lavazza"-kaffeförpackningar
Gavlar/kortsidor
Långsidorna

Sen var det dags att sy ihop alla lösa delar & det blev lite pyssel & inte det allra lättaste att sy i !

Det svåraste var att sy ihop själva väskan ,eftersom det inte är så följsamt material  * åhhh *
Kantbanden gick ganska så bra att sy dit .

Här är den ihopsydd & nu är det bara resten kvar :


Hade valt ett tyg i benvitt & grått , tyckte det passade bäst med ett tyg
i neutrala färger  

Sen var det lite pyssel & tålamod som krävdes när fodret skulle sys dit & samtidigt få det snyggt på insidan av väskan - men jag lyckades bra - om jag får säga det själv * ha ha *



Ja, nu är den klar & det var ganska kul att sy den - men även en utmaning & det blir nog ingen "dussinvara" av denna .
Men jag har iaf provat !


Kommentarer
Postat av: christa

Va läcker o kul den den var! Verkligen annorlunda.Tummen högt upp ler kram

2009-09-13 @ 19:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0